Gebelik Döneminde Diş Hekimi Kontrolü

Gebelik dönemi, kadınların fiziksel açıdan büyük değişimlere uğradığı bir süreçtir. Kadınların sağlıklarını hem olumlu hem de olumsuz olarak etkileyebilen bu dönemde, en sık görülen şikayetler ağız ve diş sağlığı üzerinedir.

Periodontal hastalıklar olarak tanımlanan ağız ve diş eti hastalıkları gebelik döneminde daha sık görülmektedir. Hormonal değişime bağlı olarak ortaya çıkan bu rahatsızlıklar, tedavinin geciktirilmesinden dolayı ilerleyen dönemlerde diş kayıpları ve ciddi rahatsızlıklar ortaya çıkmaktadır. Gebelik süresi boyunca anne adaylarının ağız ve diş temizliğine dikkat etmemeleri de bu durumun sıkıntılı bir hal almasına sebep olmaktadır.

Ülkemizde ve birçok gelişmekte olan ülkede bilinen yanlışlardan biri de gebelik döneminde ağız ve diş tedavilerinin bebeğe zarar verebileceği bilgisidir. Bu yanılgı nedeni ile birçok anne adayı ağız ve diş problemleri için herhangi bir tedaviye başvurmamakta, ilerleyen dönemlerde ise ciddi rahatsızlıklarla baş etmek zorunda kalmaktadır.

Gebelik gingivitsi adı verilen diş eti rahatsızlığı genellikle gebeliğin 2. Ayından itibaren görülmeye başlamaktadır. Kadınların bıu dönemden önce ağız ve diş temizliğine dikkat etmelerinin yanı sıra, düzenli diş hekimi kontrolüne gitmeleri de sonrasında oluşabilecek ciddi rahatsızlıkları önlemeyi sağlayacaktır. Diş hekimlerinin konu hakkında verecekleri tavsiyelere uyulması ve gebeliğin ilk aylarından itibaren düzenli kontrole gelinmesi, sadece ağız sağlığını değil bebeğin ve anne adayının vücut sağlığının da korunmasını sağlayacak bir karardır.