Hayvan kemiğinden yapay çene kemiği yapıldı

tanfer
Biyorejenerasyon adı verilen yeni bir yöntemle hastanın kaybolan kemiğinin yerine BOX teknik ile hayvandan alınan doğal kemik blokları çeneye yerleştirildi. Bu yeni teknikle çene kemiği tamamen sıfırlanmış  Erol Taktak  adlı  hastaya 4 cm boyunda  ve  1,5 cm. yüksekliğinde yeni bir çene kemiği yapıldı.
Eskiden bu tip hastalara damak protezi yapılıyordu. Ve bu protezler hastanın ağzında kemik olmadığı için oynuyordu ve şikayetler devam ediyordu. Damak protezi yapılamayan hastalara da  kalçadan ya da vücutlarının herhangi bir bölgesinden alınan kemikler konuluyordu ki bu da hasta için ikinci bir ameliyat demekti.
İtalyan Üniversitesi’nden Dr. Andrea Memoni ve Dr. Morella’nın 2 yıldır uyguladığı, “yapay çene” tekniğini, İtalya’da yaptığı çalışmalarla inceledi.
53 yaşındaki Bankacı Erol Taktak,  ağzının sol tarafında eski köprüsünün bakımını ihmal  edince Taktak’ın çene kemiği zamanla eriyip iltihaplanıyor. Yapılan muayenelerde, çene kemiği eridiği için, implant şansı olmayan hastanın sorunlarının gün geçtikçe arttığı görülüyor.
YAPAY ÇENE
18 Temmuz Çarşamba  günü(  bugün )saat 11.00’de Tanfer Klinik’te Erol Taktak’ı  Box teknik ile 4 cm  boyunda 15 milimetre genişliğinde yepyeni bir çene kemiğine kavuşturan Dr. Nihat Tanfer ,bu  uygulamanın üzerinden 4 ile  6 ay geçtikten sonra implant yapılacağı belirtiliyor. Böylelikle hastanın Türkiye’nin ilk yapay çenesine ve sağlıklı dişlere kavuşacağına dikkat çekiyor.