Dr. Nihat Tanfer

*İngilizce
EĞİTİM VE ÇALIŞMA HAYATI

1974 Marmara Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi

1975-1981 İstanbul Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Diş Çene Hastalıkları ve Cerrahisi Doktora (Dr. Med. Dent.)

1981 Estetik Ağız Cerrrahi Merkezi (Tanfer Klinik) Kurucusu

1985 Academia Italiana Degli İmplanti  (A.I.D.I)

1990 Dental Institute,University of Zurich International Cerec Course

1989 International Hospital Diş Polikliniği Kuruculuğu-Bölüm Başkanlığı
MESLEKİ İLGİ ALANLARI

*Estetik Diş Hekimliği ve Çene Cerrahi
ÜYE OLUNAN DERNEKLER

Türk Diş Hekimleri Odası

Türkiye’de pek çok ‘’ilk’’ lere imzasını atan Diş ve Çene Cerrahi Uzmanı Dr. Nihat Tanfer;

1951 yılında Ankara’da doğan Dr.Nihat Tanfer, merhum KBB mütehassisi Operatör Dr. M.Nedret Tanfer ve Handan Tanfer’in tek çocuğudur. İlk, orta ve lise öğrenimini İstanbul Işık Lisesi’nde tamamlayıp 1974 yılında Marmara Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesinden mezun oldu.

1975 yılında doktora öğrencisi olarak Diş Çene Hastalıkları ve Cerrahisi kürsüsünde çalışma hayatına atılan Tanfer, 1981 yılında pekiyi derece ile Dr.Med.Dent.olarak çalışmalarını tamamladı.Yök kanunu nedeniyle üniversiteden istifa ettikten sonra ;

1981 yılında Estetik Ağız Cerrahi merkezini kurdu.

►1985-1990  yılları arasında İmplantolojiyi Türkiye’ye getirmek için İtalya Milano’da dünyaca ünlü Prof. Tramonte ile implantoloji kürsüsünde çalışmalar yaparak 1986 yılında İstanbul’da ilk implant uygulamasını yapmıştır. Alanındaki üstün başarıları nedeniyle A.I.D.I onur üyesi seçilmiştir

►1989 yılında International Hospital’in diş polikinliğini kuran Dr. Nihat Tanfer 5 yıl boyunca hastanenin diş hekimliği bölümü başkanlığını yaptı.

►1990 yılında; bilgisayarlı dolgu (cerec)  ve lazer kullanımını Türkiye’ye getiren ilk isim olmuştur.

►2012 yılında İtalya’da Dr. Andrea Menoni ile birlikte Box technique  ( Osteobiorejenerasyon ) uygulamalarına katılmıştır ve bu tekniği Türkiye’ye getirmiştir.

Dünyada sayılı klinikte yapılan “BOX TECHNİQUE” operasyonu Türkiye’de sadece Tanfer Klinik’te Ağız ve Çene Cerrahisi Uzmanı Dr. Nihat Tanfer tarafından yapılmaktadır.