Amalgam Dolgular Sağlığı Tehdit Ediyor

Birçok hastalığın nedeni dişinizdeki amalgam dolgu olabilir.

Amalgam Dolgu Nedir?

Amalgam dolgu, civa ile birlikte bakır, çinko, gümüş, kalay gibi metal tozlarının karıştırılması ile elde edilir. Dolgunun yoğunluğunu civa oluşturur. Amalgam dolguların zararlı etkileri civanın toksik bir madde olmasından kaynaklıdır. Bilimsel çalışmalar civanın özellikle beyin dokusuna doğrudan zarar verdiğini ortaya koydu. Civa zehirlenmesi, stresi tetikleyen hormon seviyesinin vücutta yükselmesine, kısırlığa, uyku kalitesinin bozulmasına, alerjik reaksiyonların artmasına hatta otoimmün hastalıkların oluşmasına kadar pek çok rahatsızlığa sebep olur.

Ağzın direkt içinde, çiğneme organının üzerinde bulunan ve sürekli bakteriler ile aynı ortamda bulunup etkileşime giren civa, vücuda zarar vermeye devam eder. Dolguların civa zehirlenmesi, hatta depresyona varan etkileri ortaya çıkınca, amalgam dolgular ile ilgili başka bir sorun da ortaya çıktı. Bu sorun ise eski dolguların değiştirilmesi gerekliliği ile ilgili. Eski dolgular yerinden çıkarılırken bile, civa normalden fazla toksik etki yaratır. Ayrıca dolgunun zararlı etkilerinden hastalar kadar diş hekimleri de etkileniyor. Buharlaşan civa, solunum yolu ile vücuda alınır ve sağlık çalışanları da risk altına girer.

Estetik Olarak da Hoş Durmaz

Amalgam dolguların sağlık açısından tehlikesi kadar estetik uyumsuzluğundan da bahsetmek gerek. Metalik renkte olan bu dolgu çeşidi, diş rengi ile olan uyumsuzluğundan dolayı estetik problemler de yaratıyor. Amalgam dolgular bu uyumsuzluğundan dolayı genellikle arka ve görünmeyen dişlerdeki tedavilerde kullanılır. Geri planda kalan dolgular bile özellikle gülerken kötü göründüğü için çoğu hastayı rahatsız eder.

Lamine Vaner uygulamasında metal içermeyen porselen malzeme kullanılır. Bu uygulamada çok ince plakalar dişlerin üzerine yerleştirilir. Uygulama hastanın diş ve ağız yapısı incelendikten sonra kısa süre içerisinde tamamlanır. Hastanın kendisine uygun ve sağlığını koruyacak yöntemi seçmesi konusunda, doktor seçimi önem taşır.